kourilKteré oblasti koučování se věnujete?

  • Koučink leadershipu a manažerských dovedností TOP managementu firem
  • Koučink obchodních dovedností specialistů prodeje, stínování v terénu
  • Individuální koučovací příprava na vyjednávání i skupinový koučink
  • Individuální koučink se zaměřením na osobní efektivitu a Conflict Management

 

 

Počet odkoučovaných hodin: cca 400 hodin za posledních 10 let.

Počet koučovaných manažerů za poslední 3 rokykoučováno 250 hodin, z toho 14 manažerů, celkem cca 190 hodin

 

Odborná kvalifikace a akreditace kouče:

2009                   Intenzívní trénink koučů zakončený zkouškou, společnost RESULTS COACHING SYSTEMS, JUDr. Vladimír Tuka

2007 - 2008       Výcvik Koučink I., II., III. a IV. (projekt Certifikovaný kouč, rozsah 56 hodin), MUDr. Vlado Labát, Bratislava

Absolvuje pravidelný interní rozvojový a tréninkový program pro lektory společnosti FBE Bratislava a FBE Praha.

Vzdělání: 

1989 - 1996       Filozofická fakulta Masarykovy univerzity v Brně, obor čeština – němčina – španělština. Fakultativní přednášky: psychologie, filozofie, andragogika, rétorika.

1996                   Kurz Koncentrace, paměť, tvořivost pod vedením Davida Grubera

1998                   Kurz Time Management pod vedením ing. Libora Činky

2005                   Médiatrénink, ing. Jiří Velebný (Česká televize)

2007                   Školení Telesales, ing. Štěpánka Uličná, Ph.D., Gnostika, Praha

2007                   Timemanagement od společnosti Franklin Covey

2009                   Rétorika, prezentace a práce s hlasem pod vedením herce Jana Přeučila

2011                   Kurz Osobní energie, kde ji brát a jak ji obnovovat, ing. Štěpán Galbavý

2017                   Kurz Vyjednávání pod vedením Víta Prokůpka

2016                   Kurz Storytelling a improvizace, lektorka Monika Nevolová

2020                   Kurz Nákup v praxi, lektor David Kubálek

2020                   Kurz Manipulace a jak ji odhalovat, lektor Daniel Štrobl

2020                   Kurz Krizové řízení firmy v době nástupu ekonomické recese, lektor Michael Hanzelka

2020                   Kurz Agilní řízení, lektor Lukáš Barda

Předchozí pracovní zkušenosti:

1993 - dosud     lektor, trenér, vyjednavač, konzultant a kouč

1997 - 1998       moderování firemních setkání s Mahulenou Bočanovou

1995 - 1998       poradce firmy Vivien Parfum, tvorba prodejní strategie společnosti

1993 - dosud     majitel překladatelské a tlumočnické agentury, vedení týmu pracovníků při kongresech a vzdělávacích akcích; řídí společnost dodnes

Vybrané reference v koučování: 

Komerční banka, T-Mobile, Česká spořitelna, OBI, Vodafone, Raiffeisenbank, PFČP, retailový řetězec (není možno uvést název s ohledem na smlouvu o mlčenlivosti), Uniqa, Česká pojišťovna, Hügli Foods, Astellas Pharma, Teva Pharmaceuticals, Roche, Volkswagen, Siemens, Raiffeisenbank, Stavební spořitelna České spořitelny, Witte Automotive, Continental Automotive, TSR, UNIQA pojišťovna, ING Leasing, Alo Diamonds, Makro Cash and Carry, Colas, RSJ… 

OTÁZKY PRO KOUČE:

Co vám přináší koučování (motivace) a proč koučujete?

„Za vše, co je ve mně dobrého, vděčím svým klientům“ – no, tento citát tak úplně nevystihuje podstatu mého nadšení pro koučování, ale za mnohé svým klientům skutečně vděčím. Neproběhlo jediné setkání, kdy bych se kromě nápomoci při vyřešení klientova problému něco sám nenaučil. Jedna klientka si mě v emailu přejmenovala z Dana Kouřila na Dana Koučila. „Koučujete srdcem,“ říkala. Je-li to vidět, jsem tomu rád. Ale z neuvěřitelné schopnosti svých klientů nacházet odpovědi i na ty nejtěžší otázky jsem vždy znova a znova v úžasu. Na začátku dne problém, na konci… vítězný úsměv na tváři. Kdo u toho nikdy nebyl, neporozumí. Pro mě je tento proces nesmírně inspirativní….

Jakou formou / metodou koučujete?

Moje koučování zřejmě nejlépe ohodnotí klienti, proto použiju jejich slova, která po koučinku slýchávám:  – den plynul v pohodové, ale tvrdě pracovní atmosféře
 – pomocí otázek jsme šli přímo za cílem
 – kouč aktivně naslouchal, nevstupoval rušivě, nýbrž byl katalyzátorem řešení
 – na konci sezení výsledek odpovídající mému (klientovu) nasazení

Za sebe doplňuji:
Systemika, práce s vizualizací cíle, využití emočního náboje klienta, ověřování posunu na cestě k cíli, absolutní respekt k osobnosti koučovaného, jít jen tam, kam klient jít chce, společný tah na bránu.

Jaký je Váš současný odborný rozvoj v oblasti koučování?

V současné době prožívám fázi sklizně. V minulých letech jsem spíše zaséval, létal od jednoho rozvojového kurzu ke druhému, ležel v odborné literatuře, objížděl kongresy o koučování, turbulentně se účastnil osobních i telefonických diskuzí na téma koučink. Nyní semínko vyklíčilo a já poskytuji svoje znalosti a dovednosti ve prospěch svých klientů. Existuje snad lepší škola?

Jakým jiným profesním aktivitám se v současné době věnujete?

Koučink je takovým zpestřením mého života poradce, trenéra, konzultanta a projekt manažera ve vzdělávací společnosti. „Od hradu ke hradu putujem…“ zpívával Karel Plíhal o středověkých kejklířích, a já se občas cítím podobně: zavolá klient, že potřebuje rozvinout obchodní nebo manažerské dovednosti týmu svých spolupracovníků, a já zanalyzuji konkrétní potřeby skupiny, připravím trénink na klíč, doplním ho rozvojovými aktivitami, videotréninkem, audiotréninkem, a vyrážím na dvou – až pětidenní túru. Krátce: „Od firmy k firmě putuji…“.

Co považujete za svůj největší profesionální úspěch ("success story") v roli kouče?

„Ta manažerka je na vyhazov…!“ zazněla mi před časem ze sluchátka slova personální ředitelky nadnárodní společnosti. „Půjčíme Vám ji na jeden den, a jestli se situace do tří měsíců nezlepší, tak se s ní budeme muset rozloučit“.
Neznám lepší zadání! Pomozte během 10 hodin najít vysoce postavené manažerce důvod jejího extrémně direktivního chování k spolupracovníkům (kvůli kterému podali dva její podřízení během jednoho měsíce výpověď), usnadněte jí změnit zaběhnutý manažerský vzorec chování tak, aby už žádný z jejích lidí neodcházel, a nastavte společně s ní rozvojový program do budoucna tak, aby si toho okamžitě všimli nejen „ti dole“, nýbrž i „ti nahoře“.
Je to neuvěřitelné, ale podařilo se. A já byl u toho. Nutno férově říci, že 99% práce (no, spíše dřiny) vykonala manažerka sama, já jsem byl jen jejím zrcadlem s darem mluvit. Přesto jsem dodneška v pokorném úžasu nad tím, jak dokonale proměnu zvládla. A to je právě ta věc, která mě na koučování tak fascinuje: sledovat, že potenciál nás, lidí, je zřejmě opravdu nevyčerpatelný.