Manažerské systémy TQM, Lean a Six Sigma
TQM I – Plánování zlepšování procesů

Obsah

Jak zvýšit efektivitu procesů? Systémy Total Quality Management (TQM), Lean Managment a Six Sigma a proč je aplikovat

  • Případová studie nasazování TQM v organizaci. Videofilm. Identifikace problémů ve vnitřních zákaznických vztazích a jejich vliv na spokojenost vnějších zákazníků.
  • Trendy v manažerských systémech. Vztah ISO 9001, ISO/TS 16949, TQM, Lean Management a Six Sigma. EFQM Excellence Model v praxi.

Strategické plánování zlepšování – zákaznická orientace

  • Popis procesu s určením interních a externích zákazníků a dodavatelů, definováním zdrojů a omezení. Požadavky a potřeby zákazníků, indikátory jejich plnění.
  • Strategická vize, poslání a požadavky zainteresované na zlepšování.
  • Identifikace kritických faktorů úspěchu. Využití manažerských statistických nástrojů při určování priorit v plánování zlepšování.
  • Matice kritických faktorů a procesů. Cíle a měření zlepšování. KPI (klíčové indikátory výkonnosti).
  • Aplikace metody QFD (Přenášení požadavků zákazníků do procesů) při plánovaní.
  • Postup výběru projektů. Specifika Lean Six Sigma v porovnání s tradičním TQM.

Benchmarking a zlepšování

  • Metodika zlepšování založená na porovnávání se s nejlepšími.
  • Praktická aplikace. Cíle projektů zvyšování efektivity.

Využití týmů zlepšování a motivace ke zlepšování

  • Kde a jak využívat týmovou práci při zlepšování. KVP – Kaizen. Nástroje a motivace.
  • Budování kultury firmy podporující zlepšování procesů.
  • Zkušenosti z aplikace motivačních systémů zlepšování procesů ve firmách.

BSC – Balanced Scorecard

  • Praktická aplikace systému přenášení strategie do praxe a měření výkonnosti.

Přenášení zákaznických požadavků a hodnocení do neustálého zlepšování interních procesů firmy. Praktické zkušenosti z aplikace v automobilovém průmyslu a v ostatní výrobě a službách.

  • Prezentace domácích a zahraničních zkušeností.