Manažerské systémy TQM, Lean a Six Sigma
TQM I – Plánování zlepšování procesů
Obsah
Jak zvýšit efektivitu procesů? Systémy Total Quality Management (TQM), Lean Managment a Six Sigma a proč je aplikovat
- Případová studie nasazování TQM v organizaci. Videofilm. Identifikace problémů ve vnitřních zákaznických vztazích a jejich vliv na spokojenost vnějších zákazníků.
- Trendy v manažerských systémech. Vztah ISO 9001, ISO/TS 16949, TQM, Lean Management a Six Sigma. EFQM Excellence Model v praxi.
Strategické plánování zlepšování – zákaznická orientace
- Popis procesu s určením interních a externích zákazníků a dodavatelů, definováním zdrojů a omezení. Požadavky a potřeby zákazníků, indikátory jejich plnění.
- Strategická vize, poslání a požadavky zainteresované na zlepšování.
- Identifikace kritických faktorů úspěchu. Využití manažerských statistických nástrojů při určování priorit v plánování zlepšování.
- Matice kritických faktorů a procesů. Cíle a měření zlepšování. KPI (klíčové indikátory výkonnosti).
- Aplikace metody QFD (Přenášení požadavků zákazníků do procesů) při plánovaní.
- Postup výběru projektů. Specifika Lean Six Sigma v porovnání s tradičním TQM.
Benchmarking a zlepšování
- Metodika zlepšování založená na porovnávání se s nejlepšími.
- Praktická aplikace. Cíle projektů zvyšování efektivity.
Využití týmů zlepšování a motivace ke zlepšování
- Kde a jak využívat týmovou práci při zlepšování. KVP – Kaizen. Nástroje a motivace.
- Budování kultury firmy podporující zlepšování procesů.
- Zkušenosti z aplikace motivačních systémů zlepšování procesů ve firmách.
BSC – Balanced Scorecard
- Praktická aplikace systému přenášení strategie do praxe a měření výkonnosti.
Přenášení zákaznických požadavků a hodnocení do neustálého zlepšování interních procesů firmy. Praktické zkušenosti z aplikace v automobilovém průmyslu a v ostatní výrobě a službách.
- Prezentace domácích a zahraničních zkušeností.