kourilKteré oblasti koučování se věnujete?

  • řešení personálních i pracovních problémů top manažerů a středního managementu obchodních společností
  • v individuálním koučinku napomáhám klientům k dosahování jejich cílů, jichž by vlastními silami dosahovali obtížně, a to jak osobních, tak i pracovních
  • v oblasti business koučinku napomáhám klientům v tvorbě obchodních strategií, společně analyzujeme a řešíme obtížné interpersonální vztahy na pracovišti
  • nedílnou součástí mé práce je koučování manažerů, supervizorů a operátorů v Call Centrech bank, pojišťoven a mobilních operátorů
  • doprovázím obchodníky k jejich klientům a dávám jim následně koučinkovou zpětnou vazbu k jejich výkonu
  • koučuji kouče v obchodních firmách (on-job coaching)
  • stínuji manažery při jejich práci (prohlídka filiálky obchodního řetězce, přítomnost na poradě atd.) a formou koučinkově-konzultační zpětné vazby tak pomáhám zvyšovat využívaný potenciál vedoucích pracovníků

Počet odkoučovaných hodin

Cca 400 hodin za posledních 10 let.

Počet koučovaných manažerů za poslední 3 roky

Za poslední 3 roky koučováno 250 hodin, z toho 14 manažerů, celkem cca 190 hodin

Počet společností, ve kterých koučoval

Cca 8 společností za posledních 5 let: OBI, Vodafone, Raiffeisenbank, PFČP, Komerční banka, pojišťovna Uniqa, Česká pojišťovna, Hügli Foods,

Odborná kvalifikace a akreditace kouče

2009 Intenzívní trénink koučů zakončený zkouškou, společnost RESULTS COACHING SYSTEMS, JUDr. Vladimír Tuka
2007 - 2008 Výcvik Koučink I., II., III. a IV. (projekt Certifikovaný kouč, rozsah 56 hodin), MUDr. Vlado Labát, Bratislava

Vzdělání

1989 - 1996 Filozofická fakulta Masarykovy univerzity v Brně, obor čeština – němčina – španělština. Fakultativní přednášky: psychologie, filozofie, andragogika, rétorika.
1993 – Trénink komunikačních dovedností
1996 – Kurz Koncentrace, paměť, tvořivost pod vedením Davida Grubera
1998 – Kurz Time Management pod vedením ing. Libora Činky
1997-1998 – Moderování firemních setkání s Mahulenou Bočanovou
2003 – Kurz Key Account Management, Jana Látalová, Economia Praha
2005 – Médiatrénink, ing. Jiří Velebný (Česká televize)
2006 – Kurz Emoční zákulisí obchodních rozhovorů, Vladimíra Khelerová, Economia Praha
2007 – Školení Telesales, ing. Štěpánka Uličná, Ph.D., Gnostika, Praha
2007 – Timemanagement s Franklin Covey
2009 – Rétorika, prezentace a práce s hlasem pod vedením herce Jana Přeučila
2011 – Kurz Osobní energie, kde ji brát a jak ji obnovovat, ing. Štěpán Galbavý

Předchozí pracovní zkušenosti

– Vedoucí a majitel překladatelské a tlumočnické společnosti
– Tlumočník na obchodních jednáních a kongresech
– Překladatel odborných textů
– Poradce prodejního týmu obchodních společností
– Konzultant při tvorbě obchodní strategie
– Nezávislý moderátor

Hlavní oblast odborného zaměření, další odborný potenciál

Specializuje na koučink a rozvoj dospělých, manažerské dovednosti, Time Mangement, individuální poradenství v obchodní sféře, vyjednávání, Conflict Management, vymáhání pohledávek, motivaci a budování pracovních týmů.

Vybrané reference v koučování

Firmy:
OBI, Vodafone, Raiffeisenbank, PFČP, Komerční banka, pojišťovna Uniqa, Česká pojišťovna, Slovenské telekomunikácie, Stavební spořitelna České spořitelny,

Pozice (individuální koučování):
• regionální manažeři obchodních řetězců
• ředitel nákupu obchodní společnosti
• člen představenstva penzijního fondu
• personální ředitelka obchodní firmy
• vedoucí filiálky obchodního řetězce
• majitel soukromé společnosti
• obchodní reprezentanti
• interní koučové mobilního operátora a bank
• vedoucí fakturačního oddělení
• vedoucí oddělení Controllingu v obchodní firmě
• vedoucí IT v obchodní společnosti
• projektoví manažeři ve farmaceutickém průmyslu
• módní návrhářka

OTÁZKY PRO KOUČE:

Co vám přináší koučování (motivace) a proč koučujete?

„Za vše, co je ve mně dobrého, vděčím svým klientům“ – no, tento citát tak úplně nevystihuje podstatu mého nadšení pro koučování, ale za mnohé svým klientům skutečně vděčím. Neproběhlo jediné setkání, kdy bych se kromě nápomoci při vyřešení klientova problému něco sám nenaučil. Jedna klientka si mě v emailu přejmenovala z Dana Kouřila na Dana Koučila. „Koučujete srdcem,“ říkala. Je-li to vidět, jsem tomu rád. Ale z neuvěřitelné schopnosti svých klientů nacházet odpovědi i na ty nejtěžší otázky jsem vždy znova a znova v úžasu. Na začátku dne problém, na konci… vítězný úsměv na tváři. Kdo u toho nikdy nebyl, neporozumí. Pro mě je tento proces nesmírně inspirativní….

Jakou formou / metodou koučujete?

Moje koučování zřejmě nejlépe ohodnotí klienti, proto použiju jejich slova, která po koučinku slýchávám:  – den plynul v pohodové, ale tvrdě pracovní atmosféře
 – pomocí otázek jsme šli přímo za cílem
 – kouč aktivně naslouchal, nevstupoval rušivě, nýbrž byl katalyzátorem řešení
 – na konci sezení výsledek odpovídající mému (klientovu) nasazení

Za sebe doplňuji:
Systemika, práce s vizualizací cíle, využití emočního náboje klienta, ověřování posunu na cestě k cíli, absolutní respekt k osobnosti koučovaného, jít jen tam, kam klient jít chce, společný tah na bránu.

Jaký je Váš současný odborný rozvoj v oblasti koučování?

V současné době prožívám fázi sklizně. V minulých letech jsem spíše zaséval, létal od jednoho rozvojového kurzu ke druhému, ležel v odborné literatuře, objížděl kongresy o koučování, turbulentně se účastnil osobních i telefonických diskuzí na téma koučink. Nyní semínko vyklíčilo a já poskytuji svoje znalosti a dovednosti ve prospěch svých klientů. Existuje snad lepší škola?

Jakým jiným profesním aktivitám se v současné době věnujete?

Koučink je takovým zpestřením mého života poradce, trenéra, konzultanta a projekt manažera ve vzdělávací společnosti. „Od hradu ke hradu putujem…“ zpívával Karel Plíhal o středověkých kejklířích, a já se občas cítím podobně: zavolá klient, že potřebuje rozvinout obchodní nebo manažerské dovednosti týmu svých spolupracovníků, a já zanalyzuji konkrétní potřeby skupiny, připravím trénink na klíč, doplním ho rozvojovými aktivitami, videotréninkem, audiotréninkem, a vyrážím na dvou – až pětidenní túru. Krátce: „Od firmy k firmě putuji…“.

Co považujete za svůj největší profesionální úspěch ("success story") v roli kouče?

„Ta manažerka je na vyhazov…!“ zazněla mi před časem ze sluchátka slova personální ředitelky nadnárodní společnosti. „Půjčíme Vám ji na jeden den, a jestli se situace do tří měsíců nezlepší, tak se s ní budeme muset rozloučit“.
Neznám lepší zadání! Pomozte během 10 hodin najít vysoce postavené manažerce důvod jejího extrémně direktivního chování k spolupracovníkům (kvůli kterému podali dva její podřízení během jednoho měsíce výpověď), usnadněte jí změnit zaběhnutý manažerský vzorec chování tak, aby už žádný z jejích lidí neodcházel, a nastavte společně s ní rozvojový program do budoucna tak, aby si toho okamžitě všimli nejen „ti dole“, nýbrž i „ti nahoře“.
Je to neuvěřitelné, ale podařilo se. A já byl u toho. Nutno férově říci, že 99% práce (no, spíše dřiny) vykonala manažerka sama, já jsem byl jen jejím zrcadlem s darem mluvit. Přesto jsem dodneška v pokorném úžasu nad tím, jak dokonale proměnu zvládla. A to je právě ta věc, která mě na koučování tak fascinuje: sledovat, že potenciál nás, lidí, je zřejmě opravdu nevyčerpatelný.